I min lilla, lilla värld av färger finns det plats för både dej och mej....



Jag tror min signatur har blivit hjärtan på tråd. Symbolen återkommer i bild efter bild, även om de ibland saknas. MEN... bildan ovan skulle inte alls få färg. Den skulle bli svart/vit och grå och var så i ett par dagar innan jag ändrade mig. 
Tjejerna behöver färg! 
Där de hänger på sin vägg, inte kan de vara färglösa. Det funkar inte!!!
Det är ju mina tjejer eller? 






Hm... min arbetsplats på golvet. Om nu någon mot förmodan skulle äga en vaxduk modell större och som inte är färgglad utan enfärgad. Vill du bli av med den? Snälla hör av dig. Mottages tacksamt av mig. 

Det här är en akrylmålning!!!
Jag borde stoppat där och inte fortsatt. 
Jag fortsatte. Jodå, bara så att det blev totalt kaos och sabotage.
De blev inget. 
Jag är arg på mig själv!!! 
Målade över och är missnöjd nu. 
Jag var på rätt spår. Jag var en idiot som inte lyssnade på mitt inre. Nejdå, jag var ju tvungen att tala om för mig själv - det här duger inte, det går inte. 
Så nu står jag här, eller jag sitter faktiskt så arg. 



Här är jag nöjd!
Texten är lånad från Sting. 
Jag gillade låten och tavlan är inte till salu. 

Temat gillade jag, det runda, lite magiska, vampyrkänsla med text. 
Jag har påbörjat en serie bilder med detta tema och egna texter. Men se ibland händer det att det blir så personligt att jag inte vågar visa. 

För jag sitter under min tall med himlen ovan, där molntussarna svävar och fisken slår i tjärnen. Jag sitter där med mig själv. Funderar över vem jag är?
Jag mitt i det stora blå. 
Runt mig doftar porsen med sin starka längtan. 
Jag följer med fingret stenens skrovliga yta
och ser en myra sträva mot sitt mål. 

Jag är. 



Kommentarer

  1. Tycker att du har har utvecklat dina tjejer, de är söta och personliga. Att du har hjärtan på tråd, ett signum, är kul, fortsätt med det.
    Båda tavlorna är mycket fina, men jag fastnade genast för nr 1. Den har du färglagt mycket sparsamt och det är extra fint!
    Ha en fin vecka!
    Kramar Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karin, min trogna följare :)
      Ha det fint du med.
      Kram

      Radera
  2. Älskar att ta del av ditt skapande.. vet att vi har en ofikad fika i mitt klätterträd men snart är studierna avslutade och mina danspass pausade för sommaren och då tycker jag vi tar tag i det.
    Varmaste kramen från Liv

    SvaraRadera
  3. Måste bara kommentera Vida, för de härliga orden : en ofikad fika!
    Och i ett klätterträd dessutom! Hoppas att detta möte blir av för er båda.
    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vida har många fina ord på sin lista. Hon är en person som får omvärlden att stråla i både eftertanke och glädje. Många gånger har hennes ord fått mig att stanna upp och få mig att se det stora i det lilla.

      Radera
  4. Vi ses när tiden faller rätt för båda! Klätterträd, fika och du stjärnströsslare ser jag fram emot att träffa.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Det hände sig när snön låg vit på taken en november dag...

Dumheter!

Mina älskade bilder som vykort